Gold Christmas

Jag hittade lösningen på att få guldet NÄSTAN precis som jag vill ha det! Blev sjukt glad, har provat några olika sätt men blev bara irriterad när det inte funkade och glitter hamnade överallt. Som ni vet så är det Iphone bilder, så det är inte så bra kvalite... Men hoppas att ni står ut med det :)


Som ni ser kan man fortfarande se igenom guldglittret, vilket jag inte vill att man ska göra så det är det jag måste förbättra till julafton eftersom jag kommer ha den här sminkningen då:)
Jag tog först en ljus ljus brun ögonskugga över hela ögonlocket.
Eftersom det är glitter man arbetar med så är det bra att veta att det sätter sig fast bättre på en 'klibbigt' underlag. Så jag använde min Cream Duo Eyeshadow från Elf i Butter Pecan och jag använde den ljusa sidan. Och för att få upp glittret på ögonskuggsborsten är det lättare om den är lite lite fuktig, så sprayja lite vatten på borsten och doppa den i glittret och glittret kommer tas upp jätte lätt. Jag tog det över hela ögonlocket som ni ser.
Lite utav glittret kommer falla ner så ta en puderborste och ta lite puder på den och svep det över glittret så kommer det gå bort lätt. Dock kan det falla ner lite glitter då och då.
Sen tog jag på lösögonfransarna, ta lite mascara efter limmet torkat så dina naturliga fransar blandas med lösögonfransarna så att det ser mer naturligt ut. Och ta lite eyeliner över kanten så att man inte ser det :)

Som jag sa innan det finns mycket jag kommer att förbättra på sminkningen så att det blir precis som jag vill ha det men jag tänkte ladda upp det här ändå så det kanske kan ge er lite idéer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0