Mjuka läppar

Ni vet alla hur fult det är när man tar på läppglans, läppstift etc och man kan dra av små bitar från läpparna.
För att få bort det kan man använda en Lip Scrub, den kommer ta bort all död hud och dina läppar kommer bli mjuka och släta igen.


Jag använder den här lip scruben, det är en socker scrub vilket gör det en edible lip scrub. Vilket betyder att den inte är farlig att äta och efter att man scrubat sina läppar kan man slicka bort det och det smakar jättte gott!
Jag har Pina Colada, den både luktar och smakar hur gott som helst! (Men ät den inte som godis!)
Det finns många olika, så läs bakom för att se om den är ätbar eller inte, om den inte är det är det bara att ta lite papper och torka bort det från dina läppar när du är klar :)

Köpt: http://www.belleame.com
Pris: 9,95 dollar = ca 65 kr om jag inte har helt fel!



Så här ser den ut, ja man ser inte så bra eftersom den är vit eftersom det är socker men man tar bara lite på fingret och gnuggar försiktigt in den på sina läppar och sen slickar man bort det eller tar bort det med papper.
Dina läppar kommer bli lite röda så jag föreslår att man använder det på kvällen innan man går och lägger sig eller första sak i morgonen innan du börjar sminka dig. Det kommer inte ta så lång tid innan dina läppar går tillbaka till ens vanliga färg igen.



Efter jag använt lip scruben använder jag alltid en lip balm. Den här från the body shop använder jag alltid efter, den återfuktar dina läppar bra, dock luktar den här i Vattenmelon inte alls gott! När jag köpte den fanns det inte en tester i vattenmelon men jag trodde den skulle lukta gott men det gjorde den inte. När den här är slut kommer jag börja använda den jag fick i kalendern som luktar cocos! den luktar riktigt gott!:)

Köpt: The Body Shop
Pris: 60 kr



Jag har alltid med mig en lip balm i väskan, och just nu älskar jag EOS lip balm i Summer Fruit. Jag köpte den i sommras och har fortfarande kvar mycket utav den. Den finns i många olika dofter/smaker.

Köpt: Kicks
Pris: 89 kr



Många undrar vad det är jag tar upp när jag tar upp mitt EOS läppbalsam, eftersom det är format som ett ägg. Jag tycker den är gullig. Haha.

Ni kan självklart använda vilket läppbalsam nu vill, använd eran favorit! Och jag rekomenderar att alltid ha med er ett läppbalsam i väskan/ fickan. Vart ni än går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0