8 produkter som inte är värt lägga dina pengar på

7 Produkter som inte funkat för mig, men bara för att dom inte funkar för mig kan dom ändå funka på dig, med tanke på foundationen och det för det funkar olika på olika hudtyper :)
Den här är inte med på bilden eftersom jag slängt den, det var Elf 2 in 1 conditioning gloss. Det ska vara ett läppbalsan med en lipgloss i. Så det genomskinliga ska vara läppbalsamet eller så och lipglossen är innuti. Det funkar inte alls! Det är bara det genomskinliga som kommer ut, inget utav färgen. Den är jätte kladdig och det känns otroligt obehagligt på läpparna. När jag skulle prova den en sista gång gick den sönder och jag slängde den. Inte värt pengarna även om den är billig!
'
Elf Makeup mist & set.
Det är en spray som du sprayar på ditt ansikte som ska fixera ditt smink och göra så att det håller under dagen, funkar inte alls! 1. Den luktar riktigt konstigt. 2. Den hjälper inte sminket hålla!
Helt onödigt, gillar den här inte alls men jag har sett vissa på youtube som gillar den.
Har en från Body Shop som jag provar ut nu, har haft den ett tag men inte använt den så mycket innan så har börjat använda den mer. Det finns också en från MAC som ska va bra och en från Skindanavia som jag vill prova.
Makeup Store Liquid foundation.
Som ni ser har jag använt den här den är snart slut, den är helt okej. Det är bara för att jag har provat några olika sätt att använda den här med tex ta på den med fingrarna, borste osv. Men ingenting funkar (för mig) den har nästan ingen täckning och håller knappt halva dagen.
Elf mineral infused primer
Den här är helt okej, en primer ska göra så att ditt din foundation och concealer ska hålla längre, jag vet inte om det var för att min foundation inte vill hålla hela dagen eller vad det är men jag har inte sett att den här har hjälpt mitt smink hålla längre.
Maybelinne New York 24 H super stay
24 timmar super stay? pppfffttt inte alls håller knappt 3 timmar! Helt ärligt jag vet inte vad det är med min hud men ingenting vill sitta kvar!
Hade stora förväntningar för den här och 24 h super stay foundationen och blev riktigt besviken när inget utav dom funkar. (Tog inte med foundationen för skulle bara skrivit samma sak om den och den här concealern)
Elf Lip stain
Den känns så vattnig på läpparna och sen när den torkar så gör den dina läppar så torra. Men det gör alla lip stains så du måste ha ett läppbalsam under. Men gillar inte känslan av den här när man tar på den! Känns ut som målarfärg
Max Factor trio
Köpte den här runt jul för jag skulle använda den till min nyårssminking, den funkade helt okej då, då jag bara använde den mörkaste färgen men dom är knappt pigmenterade och det tar jätte jätte lång tid att bygga upp färgen! Kommer inte köpa ögonskugga från max factor igen!
Ser ni? och här har jag ändå försökt få så mycket färg som möjligt.
The Beauty encyclopedia från Elf
Gillar inte den här, ögonskuggorna är pudriga och kommer överallt, pigmenteringen är bra på fingrarna men när man ska ta på det på ögonen syns det knappt.
Glömde ta med den här i den översta bilden då jag kom på att den här skulle med när jag börjat skriva inlägget. Och egentligen var den här hela orsaken till det här inlägget, fattar inte hur jag kunde glömma den.. haha xD
Hoppas ni ser
Pigmenteringen verkar bra på fingrarna, blev jätte glad när jag gjorde swatch första gången men sen på ögonen, det syns knappt och så är dom jätte pudriga och kommer överallt. Inte värt att köpa tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0