Body Scrub

Jag har pratat om lip scrub så nu tänkte jag förklara lite om Body Scrub :)

Man borde använda en body scrub då och då för att få bort all död hud, man ska inte använda det varje dag för att det är inte bra för huden eftersom det är små hårda 'korn' i scruben som gör så att den döda huden kommer bort och om man gör det varje dag kan man börja blöda eftersom det inte finns någon död hud att ta bort.
När du scrubar ska du vara försiktig ändå, scruba inte för hårt utan massera försiktigt in scruben och skölj sedan bort den.
Det är viktigt att använda en body lotion/milk vad du än använder för att återfukta huden annars kommer den torka ut ännu mer efter du scrubat den. Och efter du scrubat och du tar en body lotion kommer den verkligen kunna sjunka in i huden och återfukta riktigt. Så jag rekomenderar att använda en lite tjockare body lotion eller om den du har inte är så tjock ta lite mer utav den så att man kan riktigt återfuka huden. Din hud kommer bli otroligt mjuk efter det :)


Jag använder den här body scruben, den luktar väldigt gott! sött och vanilj jag älskar vanilj! detta är min andra tub på den här body scruben och jag rekomenderar den verkligen. Dock köpte jag den i Norge så jag vet inte om/ vart man kan få tag i den i Sverige.
Men jag köpte den på Sandvika Storsenter, i affären Lucky Duck. Där kan man hitta en massa olika roliga tvålar, body lotion och massa sånna roliga saker :)
Jag har också en body scrub från The Body Shop har dock inte använt den än men jag fick den i kallendern, mamma har också en i Mango tror dock inte att hon avänt den heller men där kan i också hitta body scrub´s.
På Body Shop kostar en body scrub 195 kr
Tror annars att man kan hitta dom lite överallt i olika prisklasser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0