Dry Shampoo

Har du inte tid att tvätta håret? du måste skynda dig iväg och ditt hår ser lite fett ut? Då har jag en lösning :)
Torr shampo, super lätt och håret ser nytvättat ut och luktar gott!
Man borde inte tvätta håret varje dag för att håret måste få bygga upp sina naturliga oljor så att ditt hår blir starkt, så ett bättre alternativ är använda torr shampo istället för att tvätta håret varje dag. Då kan du tex tvätta håret varannan dag istället :)


Jag använder den här från Lee Stafford, eftersom jag har brunt hår använder jag Dark. Det finns olika men dom vanliga är för ljushåriga och då är pulvret vitt och om man har mörkt hår kommer det lägga sig i rötterna och man kommer se det, så om du har mörkt hår ta den som det står Dark på då kommer det inte synas alls för då är pulvret brunt :)
Det är super enkelt! skaka upp den, sprayja på dina rötter glöm inte där bak också! När du gjort det masserar du in det med dina fingar och så är det klart! Ditt hår kommer se nytvättat ut och desutom luktar det gott! Är det fortfarande lite fett på vissa ställen ta i lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0