Elf Cream Eyeliner

Om ni har lagt märke till när jag gör dagens sminkning eller något sånt använder jag alltid Elf Cream Eyeliner. Det är bara för att jag verkligen älskar den, den är hur bra som helst. Min favorit Eyeliner!


Har två stycken, dom heter black och plum purple.
Man får med en sån liten angled brush varje gång man köper en cream eyeliner, borstarna som följer med brukar inte vara bra men de här är faktiskt det. Dock är dom ganska korta så man får lära sig att arbeta med dom men dom funkar super!
Köpt: Eyeslipsface.se
Pris: 25,73 kr /st


Som ni ser har jag använt den svarta jätte jätte mycket, använder den varje dag (men ibland hinner jag inte innan skolan) Den lila har jag inte använt lika mycket, när jag köpte den för ett tag sen gjorde jag en swatch på handen och gillade den inte alls, men för några dagar sen provade jag den på ögonen och den var hur fin som helst! Kommer verkligen börja använda den mer! och om du inte vågar använda den bara för att den är lila och du inte vet vad andra ska tycka? skit i dom! om du gillar den ska du använda den! Våga använda det du vill och skit i vad de andra tycker! :)


Inte världens bästa swatches men ville att ni verkligen skulle se fägren, dom är super bra pigmenterade. Den lila får man bygga upp lite mer men det ser mycket bättre ut på ögonen! Dom är krämiga och glider lätt på ögonen, man kan göra tjocka linjer och smala, håller bra på ögonen, flyttar inte på sig under dagen. Har man fått in tekniken går det jätte snabbt att jobba med den och ta en naturlig ögonskugga som inte behöver blandas och är fin själv och eyeliner lite mascara och du är klar.
Jag rekomenderar verkligen de här, men det är inte alla som gillar cream eyeliner antingen för att dom inte gillar konsistensen eller att dom tycker det är för svårt att jobba med.
Den svarta var den första cream eyelinern jag använde och jag gillar den verkligen :)
Men nästan alla produkter har minst en nackdel. Och nackdelen med dom här är att dom är VÄLDIGT svåra att få bort, ändå hur hårt man gnuggar (inte för att man ska gnugga för hårt på ögonen) vill det ändå inte allt gå bort. Speciellt med den svarta, det är alltid en liten linje svart kvar och jag måste bara låta den sitta kvar för att jag inte får bort det. Vilket antagligen inte gör något om man ska använda den eyelinern dagen efter igen, men det är ganska irriterandes och det gör ont när man gnuggat så länge för att försöka få bort det.
Det tog jätte lång tid för mig att bara få bort de här swatcherna, och då gnuggade jag ju hårdare eftersom det inte gör lika ont på handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0