Elf Plumping Lip Glaze

Jag vet att jag har gjort swatches och så på några elf läpp produkter redan men hade tänkt att gå lite mer på 'djupet' med den här. Dom säger att den kommer göra dina läppar lite större/ plumpade. Men blir det verkligen det? Jag har inte sett någon skillnad alls..Gör ni det?


Det är en sida med färg och en sida med vit gloss vilket är den plumpande sidan, den luktar mint. Mint gör så att dina läppar blir lite större det är därför.
Jag tar på färgen först och sen genomskillniga glossen/Plumpningen, man får en lite stickande känsla på läpparna ett tag, kan hända att läpparna blir lite lite större då är inte riktigt säker. Men den stickande känslan är kanske lite obehaglig i början om man inte använt det innan men det gör inte ont.
Jag köpte den för att se om det verkligen plumpade läpparna, men jag bryr mig inte så mycket om sånt. Annars luktar den gott mint och läpparna får en stickig känsla vilket man inte får med läppglans annars.
Man får oftast den stikiga känslan när man använder ett gloss som det är mint i.


Så för att se om det gjorde något med mina läppar så tog jag kort. Här har jag inget på mina läppar.


Och här har jag den på, kanske det gjorde mina läppar lite större? är inte riktigt säker..
Men ett annat sätt att få större läppar är att ta liplinern/gloss/läppstiftet lite utanför dina läppar, vilket kommer se mer naturligt ut om du använder en lipliner först och sen läppstiftet eller läppglanset. Och sen får man ju inte överdriga heller med hur mycket utanför man ritar.

Tex Marilyn Monroe´s makeup artist gjorde det så hon skulle få fylligare och större läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0