Heat Protection

När du använder någon slags värme på ditt hår borde du använda värmeskydd så att det inte förstör ditt hår. För när ditt hår får så mycket värme från plattång/locktång osv kommer ditt hår förstöras och speciellt om man använder värme på ditt hår varje dag är det ett absolut måste att man använder värmeskydd!
Använder du inte det spring ut och köp det så att du inte förstör ditt hår :)


Det finns jätte många olika, det här är två stycken som jag har. Det finns olika vissa är för när man lockar och vissa är för när man plattar håret osv. Men de båda jag har är för när man ska platta men dom funkar lika bra när man lockar håret, jag tror inte det är någon skillnad på de som det står att de är för lockar och de som står att det är för när man plattar.
Min favorit utav de här två är Toni & Guy heat protection helt klart! Den luktar jätte gott och den skyddar håret bra, det är den jag använt mest utav de två och den är nästan slut.
Jag gillar Lee Stafford produkter dom luktar tjejigt och är bra, MEN jag gillar verkligen inte den här. Den luktar jätte jätte äckligt och det får mig att inte gilla den. Har bara använt den ett par gånger det är därför de nästan är helt full. Jag vet inte riktigt vad man kan hitta för fel på heat protection men utav de här två väljer jag Toni & Guy för att den luktar 1000 gånger bättre!
De båda går att ta i fuktigt hår om man ska föna det, för man använder ju ändå värme på håret när man fönar det.
Båda är köpt på Ica Maxi kommer dock inte ihåg hur mycket dom kostade då det var ett tag sen jag köpte dom, men jag tror inte dom var så dyra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0