Moroccan Oil

Många tror kanske att man inte kan använda olja på sitt hår, självklart ska man inte använda matlagningsolja eller något sånt utan sån olja som är till för håret. Oljan kommer göra ditt hår mjukt och många tror att oljan kommer göra så att håret ser fett ut. Vilket det kan göra om man tar oljan uppe på rötterna, vilket man inte ska göra så att det inte ser fett ut. Ta det bara i längden av ditt hår.


Jag använder den här, jag tycker den är jätte bra och den gör mitt hår supermjukt!
Man kan beställa den över nätet som vi gjorde första gången vet dock inte vart mamma beställde den från men andra gången köpte vi den på en frisörsalong inne i stan. Så man kan nog hitta det hos vissa frisörer.
Kommer inte ihåg hur mycket den kostade men runt 300 kronor skulle jag nog gissa på. Det här är den lilla flaskan, det finns en större flaska också.. men det var kanske den som kostade runt 300 kronor är inte riktigt säker..Men runt den prisen i alla fall.


Man kan ta det i både fuktigt och torrt hår, jag duschar oftast på kvällen så jag tar det antingen i håret efter en liten stund när mitt hår torkat lite eller på morgonen. Ta det i rent hår i alla fall.
Jag har väldigt tjockt och långt hår så jag behöver lite mer. Det ser ut som att det är jätte mycket på bilden men det är det inte, det är bara det att den flöt ut när jag skulle ta kortet så tro inte att jag tar så mycket vilket jag inte gör :P
Jag masserar det in i längden av mitt hår, vet inte riktigt om man säger så men tar det i alla fall inte upp till rötterna! Tar det heller inte över hälften utav längen av mitt hår.
Har du kort hår tar du bara mindre olja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0