Smink Borstar

Smink Borstar (Eller penslar som det heter på svenska men jag tycker att det låter så löjligt) är väldigt dyra om man köper märkes sminkborstar! som typ från Make up store, Mac osv. Och dom är inte alltid så bra, mina Mac borstar som jag visade i haulen är inte lika bra som min Elf faktiskt, Mac borstarna lämnar ifrån sig en massa borsthår och borsthåren faller ur jätte lätt men med mina Elf borstar har inte ett ända borsthår fallit ut!


(Har tagit ut de borstarna som inte är från Elf)
De med svart handtag är från Studio, vitt handtag den vanliga linjen och så finns det från Mineral också men har inte några där ifrån.
Köpte först från den vanliga linjen tyckte dom var superbra, och så var det en rabatt kod så jag passade på att köpa 11 piece brush set. Då man fick med 11 olika borstar + en brush case.(Men tog inte kort på den för att den är så smutsig)
Jag köpte också large brush holder men det här var ett tag sen.

Vanliga linjens borstar kostar: 15,75 kr/st
Studio: 36,75 kr/st
11 piece brush set: 404,25 (Har gått upp i pris sen jag köpte den! Men jag rekommenderar att köpa den om du har en rabattkod!)
Large Brush Holder: 126 kr


Den ända skillnaden mellan studio och vanliga linjen är att studio är svarta och har lite längre handtag och den vanliga linjen är vita och kortare handtag, jag skulle rekommendera att köpa från den vanliga linjen, om det inte är rabatt då rekommenderar jag att köpa 11 piece brush set!


Den ända borsten jag skulle säga att du borde köpa från studio istället från den vanliga linjen är concealer borsten. Som ni ser är själva borsten mycket mycket mindre än den från studio.


Den från den vanliga linjen passar mer som läppborste eller om du ska ta concealer på mindre ställen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0