Vardags sminkning + tips

Hittade några bilder på en sminkning som jag gjorde för någon vecka sen, inte världens bästa bilder kanske eftersom solen lyste. Men det är verkligen superlätt att göra men ändå så ser det väldigt fint ut :)
Allt jag gjorde vad att ta en bronzy färg över hela ögonlocket och en mellan brun färg in vecket (? vet fortfarande inte vad det heter på svenska) Vilket tog typ 3 sekunder att göra, sen gjorde jag en lite tjockare eyeliner.
Det här är en väldig enkel look att göra till skolan, jag har inte så mycket tid på morgonen och när jag vill göra något med ögonskuggor blir det alltid fel och ser jätte fult ut och då blir jag jätte stressad för att jag hinner inte ta bort och göra om. så jag brukar bara ha eyeliner i skolan.  ANNARS så är det här en superlätt look som alla kan göra :)
Okej inte världens bästa bild pga solen, men om du tar svart on the water line (Det här är illa jag kan det ju bara på engelska xD) och du har blåa ögon kommer det göra så att dina ögon sticker ut mycket mer och dom ser blåare ut :)
Ser ni hur mina ögon sticker ut mer? jag tycker det är snyggt i alla fall :)
Jag brukar fylla i mina ögonbryn men ibland är jag för lat för att göra det, många tror att man inte behöver fylla i sina ögonbryn om man redan har mörka ögonbryn. Men det är inte sant, vissa fyller i sina ögonbryn för att få dom mörkare så att det kommer passa med sin hårfärg (Jag rekommenderar om du har mörkt hår och ljusa ögonbryn borde du verkligen fylla i dina ögonbryn! det kommer se helt fel ut annars!) Tillbaka till det jag försöker komma fram till är att, du fyller i det små 'gapen' i dina ögonbryn så att dom ser fylligare ut vilket också kommer göra att dom ramar in ditt ansikte lite mer och det kommer se mycket bättre ut :)

TIPS: När ni fyller i era ögonbryn gör inte långa drag utan små korta drag så att det ser mer naturligt ut. När man gör långa drag kommer ögonskuggan eller linern som du använder se ut som att man verkligen har målat på det vilket om man kommer lite närmare kommer se JÄTTE  fult ut! Så små korta drag om ni är ute efter den naturliga looken ;) haha

Kommentarer
Postat av: CHBM

"vecket" - globlinjen, "water line" - vattenlinjen

varsågooood emmelu!

2012-01-30 @ 19:25:36
URL: http://chbm.blogg.se/
Postat av: Svar till CHBM

Åå tack! :) sökte på waterline och det kom upp vattenlinje men det verkade inte realistiskt på något sätt haha xD

2012-01-30 @ 19:47:25
Postat av: Moa

http://translate.google.se/ :D

2012-02-03 @ 18:33:39
Postat av: Svar till Moa

Google translate suger dock ;)

2012-02-03 @ 19:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0