Caviar Manicure

Jag tänkte visa er hur man får dom här naglarna, det kallas för 'Caviar Manicure' och det är en stor trend nu i sommar. Men den har bara börjat komma till Sverige då det bara fanns 2 olika att köpa. (Blixten förstörde så man ser inte så bra. Kolla på inlägget under en lite bättre bild dock tagen med iphone)
Självklart köpte jag båda färgerna man kunde köpa. Har bara provat den vita men nästa gång ska jag ta den svarta :)
Jag köpte det från Eleven.se, men dom är inte så jätte billiga 199 kr/st
Man får med ett basnagellack, i det vita kittet får du ett vitt nagellack, mini tratt och pärlorna.
Spara plasten du får i alla fall 'locket' för att när du tar på pärlorna håller du handen över locket så att pärlorna faller ner på det och inget spills.
Du börjar med att måla 1 lager med färgen, låter det torka lite (jag målar 1 lager på alla och när jag gjort det går jag tillbaka till fingret jag började med) målar ett lager till, på en gång efter tar du pärlorna. Häller det på fingret (håller över plasten) så att hela nageln är täckt med det (Pärlorna fastnar eftersom nagellacket fortfarande är bött, när nagellacket torkar torkar pärlorna sig fast i nagellacket så se till att gör ett finger åt gången) Pressa väldigt försiktigt på plats pärlorna på fingret efter du gjort alla naglar för att se om det är några pärlor som inte fastnat helt
.
När du ska hälla tillbaka pärlorna, ta plasten och få alla pärlor till en sida.
Sätt tratten i flaskan med pärlorna
Och häll över pärlorna igen
Så ser det svarta kittet ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0