Highlighter!

Nu på den senaste tiden har jag börjat använda highlighter varje dag! Jag älskar det de gör till ansiktet och nu när det börjar bli vår och vi går mot sommaren är det perfekt! Highlighter lyser upp ditt ansikte och ger dig en 'glow'
Det finns olika typer av highlighters, vita, matta, guldiga, glittriga osv.
Du vill ta highlightern där ljuset naturligt träffar dig, vilket är på kindbenen, ögonbrynsbenen, lite i pannan, hakan och ner näsan. Du kan också ta lite highlighter över överläppen.
MEN om du har pormaskar på näsan borde du INTE använda någon typ av highlighter där, för det kommer göra så att pormaskarna syns ännu mer, det är det samma på hakan om du har det där så borde du inte ta highlighter där!
Jag tänkte visa er några utav mina highlighters som jag har, creme, puder och flytande. Man kan också använda en ögonskugga som highlighter. (I vanliga fall använder man en highlighter som är ögonskugga bara på ögonbrynsbenet men det funkar helt fint att använda det på andra ställen på ditt ansikte!)

Ni kommer få se alla på min hand i slutet!


Pink Leopard- Too Faced

Den första highlightern är min absoluta favorit just nu! Som ni ser har den 3 olika färger, guld, brunt och rosa. Mixar man de alla tillsammans får man en väldigt fin guldig highlighter som ger lyster till ditt ansikte! älskar den!
Jag har den i Too Faced Leopard Love Pallette. Jag är inte säker på om man kan köpa den enskillt eller om den är speciell för just den här paletten. Men för hela paletten då man får med en bronzer, rouge och highlighter kostar den 350 kr från eleven.se


01 Petal- Baked To Lash Blush- Body Shop

Den här highlightern följer med en rouge som ni ser, den är lite kallare och inte lika varm som Leopard love. Där av blir den lite mer vit men ändå väldigt krämig. Lite skimmer finns i den men ändå rätt så matt, ger en fin lyster och inte skimmer. Rougen kan du köpa i 2 olika färger, en som är lite varmare än den här, jag kommer köpa den också. Eftersom rougen är har lite varmare toner i sig är highlightern varmare också och inte lika kall. Om ni förstår?
175 kr

Concealer Pallette- Wet N Wild

Här ser ni en vit och en lite rosa aktig, den vita använder du som en vanlig highlighter den har lite skimmer i sig men inte för mycket, eftersom det är en kräm highlighter borde du ta en puder highlighter över för att få den att hålla längre men det är inte ett måste!
Den rosa aktiga är en highlighter för under ögonen, den lyser upp ögonen lite och täcker mörka ringar så den funkar som en highlighter men under ögonen. Du kan inte använda en vanlig highlighter under ögonen utan det måste va en med lite rosa undertoner om du vill ta det under ögonen.
Jag köpte den från eleven.se men jag hittade den inte där just nu, men den kommer kanskte tillbaka så om ni vill ha den håll utkik på eleven.se!


Under Eye Concealer & Highlighter- ELF
Concealerna har jag använt upp och slängt den tuben eftersom den gick sönder, concealern var faktiskt helt okej!
Denna highlightern är en flytande så det är en applicator som man tar några prickar med på kindbenet eller där du vill ha highlightern och så blandar du ut det med fingret. För att få den att hålla längre ta en puder highlight över.

eyeslipsface.se den kostar 36,75 kr. Eftersom man får en concealer med så måste man välja färg på concealern med highlightern är i samma färg på alla. Den är i färgen Glow.


Alla highlighterna :) Börjar från närmast min tumme.
Elf highliter- Glow
Too Faced- Pink Leopard
Body Shop- 01 Petal
Wet N Wild- Highlighter
Wet N Wild- Undereye highlighter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0