Review Chanel Vitalumiére Aqua Foundation

Köpt- Kicks
Pris- 475 kr
Min färg:
B10
Beige Pastel
SPF 15
Jag vill bara börja med att säga, att jag vet att den är ganska dyr, men det är Chanel och om produkten är bra så lägger jag helre ner lite mer pengar för att den ska passa min hy och sitta hela dagen!:)
Det står:
Ultra- Light skin perfecting makeup.
Det är helt sant! Man känner inte alls att man har foundationen på ansiktet, det känns ut som att man lägger på ett till lager av din hud. Den är väldigt 'light', det är inte en foundation som täcker så väldigt mycket. Den täcker rödhet och lite av finnar men inte mycket, så letar du efter en foundation med full coverage så är det här inte foundtionen för dig.
Jag har länge trott att jag behövt den foundation med full täckning men egentligen har jag inte så dålig hy, jag har trott det hela tiden för jag haft 1-2 finnar lite här och var men inte mer än det. Ibalnd (som nu) får jag fler finnar men det täcker jag med concealer. Den ger en väldigt naturlig finish och man ser inte att man har foundation på. Den luktar också väldigt gott men doften stannar inte kvar på ditt ansikte efter du tagit på foundationen utan försvinner då!
Foundationen håller hela dagen vilket jag är väldigt glad över! Visst den går bort lite men det gör allt smink. Den foundation kommer lättare gå bort under dagen om du lutar ditt huvud mot din hand och så, vilket jag gör väldigt mycket på lektionerna men nu ska jag sluta med det och se om mitt smink håller bättre!
Som ni ser där på bilden med handen så visar dom att man måste skaka den innan man använder den. Det är för att foundationen är vattenbaserad (om ni inte förstått det från namnet) Det betyder inte att den kommer gå lättare bort under dagen eller att folk med fet hy inte kan använda den.
Man skakar upp den lite innan man använder den varje gång.
En flaska innehåller 30 ml så den håller lika länge som en vanlig flaska, även om det här är en annorlunda flaska från de flesta foundation flaskor och denna ser mindre ut innehåller den lika mycket!
Det finns inte så mycket mer att säga om den, jag gillar den väldigt mycket och jag känner att den funkar för min hy väldigt bra! Dock använder jag inte den själv, utan jag använder ett puder över för att få den att hålla längre. Jag har också hört några som har fet hy som gillar den här foundationen väldigt mycket också, så bara för att den är vattenbaserad kommer den inte göra din hy mer fet.
Ja jag kommer köpa den här foundationen igen!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0