Spring braid

Förlåt att jag inte bloggat så mycket, har haft en hel del i skolan men nu är det helg så nu ska jag få upp några inlägg! Har 2 på G efter det här :)


Tänkte visa er hur man gör en fläta i en fläta, det är super lätt och många vet nog redan hur man gör men tänkte visa ändå :) Det blir nästan som en vanlig fläta men om man kollar lite noggrannare ser man att den ser intressant ut och inte riktigt som alla andra flätor :)



Det du behöver:
1 Tofs



Börja med att dela upp ditt hår i 3 lika stora delar och fläta mitten delen så som jag gjort på bilden.


Börja sedan fläta ihop alla delarna så som du flätar en vanlig fläta


Se till att den redan flätade delen inte snurrar sig allt för mycket när du flätar och försök få den rak då man ser den bättre och sen sätter du fast tofsen och så är du klar! Superlätt men det kan ändå se ut som att man lagt ner mycket tid på den eftersom det är inte alla som förstår hur man gjort när man har en del redan flätat :)


Här ser ni vad jag menar med att den ser lite speciell ut och alla inte förstår hur man gjort :) Fint för sommaren då man inte vill ha allt hår i sitt ansikte! :)


Det spelar inte någon roll på vilken sida du flätar den på, men eftersom jag har lugg så vill jag ha den på samma sida så man får en lite mer helhet :)

Superlätt eller hur?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0