Svenska tal + SO prov

Okej...svenska talet gick väl sådär, tycker aldrig det går bra. Det är så jävla jobbigt att stå där framme och prata, egentligen borde det inte vara så jobbigt för det är ju bara ens klass och man pratar ju annars med dom varje dag. Men det blir helt annorlunda när man ska redovisa något. Ush, hatar det verkligen! Skönt när det var över!
Sen efter det hade jag SO prov om USA´s geografi.
Det gick nog bra tror jag, men det irriterar mig att i boken står det att USA hade 50 delstater (Och hur gamla är inte skolböckerna?o.o) , MEN egentligen har USA 51 delstater men ändå säger min SO lärare att man inte ska räkna med Hawaii men hallå?! det är ju den delstat!!! sånt kan verkligen irritera mig! I alla fall jag skrev 51 och jag kommer bli RIKTIGT RIKTIGT irriterad om jag inte får rätt på den för isåfall vet ju inte min SO lärare att Hawaii blev en officiell delstat i 2011 (tror jag det var) det var innan man inte BEHÖVDE räkna med Hawaii eftersom det inte var en officiell delstat men hallå vi är i 2012 nu och det är en officiell delstat!  Och dom säger att om man räknar stjärnorna i boken så är det 50, men igen. HALLÅ gammal bok? Fast egentligen om man ska räka med Alaska så blir det 52 delstater?
Som sagt...sånt här kan irritera mig väldigt väldigt mycket!
Så okej nu har jag skrivit av mig min ilska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0