The Pore Fessional

The Pore fessional- Benefit
Det står:
Oil- free
lighweight
translucent
silky
Pro balm to minimize the appearance of pores
Och allt det där stämmer! Jag använder den varje dag nu innan jag tar på min foundation så efter min ansiktskräm. Jag tar den mestadels på näsan och lite på hakan. Den är hudfärgad men den blandas in så väl så att man inte ser den. Man känner inte att man har på den och den minimerar porerna, jag trodde inte att den skulle funka men det gör den faktsikt! När jag tar på min foundation över den glider min foundation lätt på. Den är väldigt len och det känns inte ut som att man kakar på en massa produkter på ansiktet när man tar sin foundation över. Den ända nackdelen med den är att den luktar inte så gott, vilket kan va jobbigt eftersom jag använder den mest på näsan, men lukten går bort jätte snabbt och det luktar inte illa men den luktar inte gott heller.
Som sagt, jag tar den på innan jag tar på min foundation, den håller nästan hela dagen. Beroende på vad jag gör och om min foundation håller. Som tex idag så hade jag idrott och jag vill inte ta med mitt Chanel puder till skolan eftersom den måste ligga i min idrottsväska som jag ändå tar med in men man ser ju inte alltid och det är många som fått sina saker stulna. Så jag tar inte med mig smink till skolan, jag bryr mig inte så mycket det är inte direkt någon snygg som går på min skola så behöver inte se perfekt ut hela tiden hahah. Men i alla fall, om jag inte har idrott eller svettar bort sminket håller den nästan lika lång tid som min foundation. Men om jag ser att den börjat komma av eller att mitt andra smink gör det fixar jag alltid sminket när jag kommit hem (för jag tycker det är kul) och då tar jag på den, sen min concealer runt näsan om det behövs och sen mitt puder över.
Jag kommer köpa den igen! Jag har inte hittat något speciellt fel med den utan att den inte luktar så gott.
Den ser ut såhär. Man behöver inte ta så här mycket men jag var tvungen annars skulle man inte se på bilden. Tuben innehåller 22 ml så det borde räcka ett tag! För lite går en lång väg!
Köpt från Asos.com- 273.25 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0