Chocolate chip cookies

Bakade idag, det blev kakor :) det stod att dom skulle flyta ut rätt mycket men hade inte förväntat mig av de små klickarna jag la att de skulle flyta ut så mycket att dom flöt ihop haha! Ser kanske inte direkt så fina ut men jätte goda blev dom!:) super lätta att göra!

Recept:
115 g rumstempererat smör
1 1/2 dl strösocker
1 3/4 farinsocker
2 stora ägg
1 tsk vaniljsocker (jag tar alltid mer eftersom jag älskar vanilj)
4 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
300 g blockchoklad i bitar (jag hällde bara i så mycket jag ville ha)

Gör såhär:
Värm upp ugnen till 180 C. Lägg bakplåtspapper på flera plåtar.vispa ihop smör, farinsocker och strösocker. Vispa ner ägg och vaniljsocker blanda till en jämn smet. Blanda ner mjöl och bikarbonat ( min smet blev väldigt torr det var knappt en smet så hällde i ca 1 dl vatten, det står inte att man ska ha det i receptet men man får improvisera ibland!) klicka ut smeten på plåtarna med ORDENTLIGT avstånd kakorna kommer bli jätte stora! Grädda i ugnen i 15-20 min tills kakorna blir fasta och gyllenbruna. Mina va gyllenbruna när jag tog ut dom men inte jätte hårda men jag gillar när kakor är mjukare gillar inte när dom är hårda och smular överallt när man tar ett bett.

Hittade receptet i min 1001 cupcakes, kakor och andra förföriska frestelser bok. Det finns jätte mycket olika i den så gillar du att baka skulle jag rekommendera att köpa den!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0