Review L´oreal Double Extension

Jag vet inte hur länge sen det var nu jag köpte den här mascaran, men det var ett tag sen och jag har tagit mig tid att prova den och tänka över. Då nästan alla mascaror ändras när dom torkar lite (alltså man haft den längre) och det kan både vara bra och dåligt. Jag har inte märkt att den här har torkas speciellt mycket och jag gillar konsistensen på den. Men den ger inte så mycket volym mer längd men det förstår man nog av namnet också haha. Men om jag böjer mina ögonfransar och får till det riktigt bra ser den här mascaran fantasisk ut!
Det finns två nackdelar med den.
Den är huuuuur svår som helst att ta bort! Och om inte allt går bort gör det ont att böja ögonfransarna dagen efter eftersom det fortfarande sitter mascara kvar. Så se till att försöka få bort allt men gnugga inte för hårt. En posetiv sak med att den är svårt att få bort är att den rör sig inte när man gråter. Den ska inte va vattenfast och det finns en version som är vattenfast men den här rör sig inte alls när man gråter vilket är bra!
Den andra nackdelen är att om man sover med den på (vilket man inte borde göra en hel natt men nu menar jag att ibland somnar jag efter skolan när jag kommer hem) och öppnar ögonen sen är det nästan alltid ett öga där ögonfransarna klibbat ihop sig med ögonfransarna där nere så det är lite svårt att öppna ögonen haha.
Jag gillar verkligen det här med att det finns en vit sida och en med den svarta mascaran. Den vita sidan är en primer för att förbereda ögonfransarna för mascaran.
Mascara borsten är helt okej, det är en helt vanlig borste på båda sidorna men det jag gjort (Som jag gjorde efter bilden togs när jag köpte mascaran) är att jag har satt borsten så att bara lite är inne i tuben och böjt. Det är lite svårt att förklara men det är superlätt att göra! Det går inte med alla borstar, om du vill prova det här måste du se om det är en metalltråd som går egenom borsten där inne, finns det det så kan du böja borsten. Du kan också känna om den är böjbar. Det lättaste är att innan du köper en mascara titta på borsten som är ute i affären och så märker du :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0